HeLLo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HeLLo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WeLcome To My woRld.

Tuesday, February 8, 2011

Berat Badan Saya Naik Lagi.

Hai. Kite ketemu lagi. Hurmm,. Seperti tajuk diatas, 
memang berat badan saya naik lagi. Owh sudah.
Ada la dalam 10 kilo naik. Mana tidaknya, 
masalah banyaklah juga kebelakangan ni.
Dari masalah peribadi, sampailah ke masalah
kewangan. Cikgu saya cakap, kalau stress, makan.
At least, dapat khasiat. Tapi kalau dah sampai
kawan-kawan pun dah tegur tentang ketembaman
badan ni, aku mula merangka strategi untuk kurus 
kembali dalam masa 14 hari. Ya, tiada benda yang 
mustahil sebenarnya.


Antara strategi tersebut:


Berpuasa
Ya, saya sudah pun mula berpuasa semula.
Insya-Allah, nawaitu tetap Lillahita'ala.
Lagipun, sudah lama pula aku tak buat puasa
sunat.


Joging selepas solat suboh
Haa. Jangan tak percaya pula. Aku memang dah 
lama dah joging lepas suboh. Tapi cuma tak kerap.
Lagipun, tak lama lagi, aku akan mula beraksi 
kembali. Nanti apa pula coach tengok dengan 
penampilan aku.


Hurm. Mungkin itu je yang mampu aku fikir setakat ni.
Kalau ada lagi tips yang mudah, komen lah ye.

No comments:

Post a Comment